

Over de Toolstation PRO-kaart
Wat is de PRO-kaart?
De Toolstation PRO-kaart biedt zakelijke klanten de mogelijkheid om op krediet te kopen en tot 14 dagen later te voldoen via automatische incasso. Ook biedt de online PRO-kaart-omgeving de mogelijkheid tot snel online accountbeheer. Het is een eenvoudige manier om de gereedschappen en benodigdheden die je nodig hebt bij Toolstation online of in een van onze vestigingen te kopen en later te betalen. Houd er rekening mee dat de PRO-kaart alleen voor zakelijke klanten is en dat een aanvraag afgekeurd kan worden. Je kunt ook extra passen aanvragen om jouw medewerkers het gemakkelijker te maken om klusbenodigdheden bij ons aan te schaffen.
Hoe vraag ik een Toolstation PRO-kaart aan?
- 1. Als je gebruik maakt van de Toolstation-app, open deze dan en log in op jouw account. Als je nog geen Toolstation-account hebt, maak dan eerst een account aan.
- 2. In jouw accountomgeving zie je een geel gemarkeerde knop “Vraag een PRO-kaart aan”. Klik hierop.
- 3. Daarna wordt je doorgestuurd naar de online aanvraag. Let op het volgende:
- – Je hebt hiervoor jouw bedrijfsgegevens (KvK-nummer of bedrijfsnaam) nodig
- – Je bent ouder dan 18 jaar
- – Je bent de tekenbevoegde binnen het bedrijf
- – Je hebt op elk moment de mogelijkheid om je voortgang op te slaan en er later op terug te komen. De informatie wordt maximaal een maand in jouw account bewaard.
- 4. Vervolgens wordt gevraagd te bevestigen dat je ouder bent dan 18 jaar. Na het aanvinken van het vakje tik je op “Doorgaan” en wordt je doorgestuurd naar de voorwaarden van de PRO-kaart.
- 5. Nadat je deze zorgvuldig hebt gelezen, tik je op “Accepteren en doorgaan”
- 6. Je kunt nu doorgaan naar het daadwerkelijke registratieproces door jouw bedrijfsnaam of KvK-nummer in te voeren.
- 7. Ons systeem vult automatisch de rest van de bedrijfsinformatie in. Controleer of de juiste bedrijfsinformatie aangevinkt is. Tik vervolgens op “Volgende”, of tik op “Voortgang opslaan” als je op een later moment verder wilt gaan met de aanvraag.
- 8. Daarna wordt gevraagd je gegevens in te vullen als tekenbevoegde van het betreffende bedrijf. Ga naar de volgende stap door op “Volgende” te tikken. Let op: je kunt alleen verder gaan als de opgegeven naam van de tekenbevoegde exact overeenkomt met de gegevens die bekend zijn bij de KvK.
- 9. In de volgende stap wordt gevraagd om jouw bankgegevens, ook wordt gevraagd of het een persoonlijke of zakelijke rekening is. Deze informatie hebben wij nodig voor het type e-SEPA-machtiging dat in een later stadium ondertekend moet worden. Houd er rekening mee dat alle informatie hier verplicht is. Tik nogmaals op “Volgende” om verder te gaan” of “Bewaar voortgang” om later terug te keren.
Aanmelden met een persoonlijke rekening – normale Sepa mandaat
- 10. Nadat je “persoonlijke rekening” hebt geselecteerd, wordt gevraagd om de naam van de rekeninghouder en het IBAN in te vullen. Beide zijn verplicht. Klik daarna op “Doorgaan”.
- 11. Nadat alle informatie is verzameld, krijg je een samenvatting van de door jou ingevulde informatie.
Hier zijn drie opties:
- – Klik op “Gegevens bewerken” en corrigeer gegevens
- – Klik op “Voortgang opslaan” om de aanvraag in een later stadium af te ronden
- – Klik op “Aanvraag onderteken en indienen” om de aanvraag te ondertekenen.
- 12. Zodra je op “Aanvraag onderteken en indienen” klikt, wordt gevraagd je persoonsgegevens te verifiëren met behulp van iDIN
- – Volg de instructies van iDIN.
- 13. Zodra het iDIN proces is afgerond, wordt je doorverwezen naar de app waar je de melding krijgt dat jouw aanvraag verwerkt wordt.
- 10. Nadat je “zakelijke rekening” hebt geselecteerd, wordt gevraagd om de naam van de bank en de naam van de rekeninghouder in te vullen. Beide zijn verplicht. Klik daarna op “Doorgaan”.
- 11. Nadat alle informatie is verzameld, krijg je een samenvatting van de door jou ingevulde informatie.
Hier zijn drie opties:
- – Klik op “Gegevens bewerken” en corrigeer gegevens
- – Klik op “Voortgang opslaan” om de aanvraag in een later stadium af te ronden
- – Klik op “Aanvraag onderteken en indienen” om de aanvraag te ondertekenen.
- 12. Zodra je op “Aanvraag onderteken en indienen” klikt, wordt gevraagd je persoonsgegevens te verifiëren met behulp van iDIN
- – Volg de instructies van iDIN.
- – Houd er rekening mee dat je wordt gevraagd om het proces twee keer te volgen. Een keer voor de ondertekening van het PRO-kaart contract en een keer voor het zakelijke SEPA mandaat.
- 13. Zodra het iDIN proces is afgerond, wordt je doorverwezen naar de app waar je de melding krijgt dat jouw aanvraag verwerkt wordt.
Wie kan een PRO-kaart aanvragen?
Alle tekenbevoegde personen binnen jouw bedrijf, kunnen de PRO-kaart aanvragen. De naam van de rekeninghouder moet overeenkomen met wie bij de KvK als tekenbevoegde staat geregistreerd.
Waar kan ik mijn PRO-kaart gebruiken?
Je kunt met jouw PRO-kaart betalen voor online bestellingen op toolstation.nl, in de Toolstation App en in elke Toolstation-vestiging.
Hoe gebruik ik mijn PRO-kaart?
Het gebruik van de PRO-kaart is eenvoudig. Laat bij het afrekenen in de vestiging de streepjescode op de Toolstation-app aan een baliemedewerker zien. Zorg ervoor dat je ook een legitimatiebewijs bij de hand heeft. Ook online reken je makkelijk af met de PRO-kaart. Deze is namelijk toegevoegd als betaaloptie.
Wanneer zijn mijn facturen beschikbaar?
Je ontvangt binnen 24 uur na het plaatsen van je bestelling een factuur per e-mail. We sturen na elke incassoronde ook een verzamelnota met de informatie over het te incasseren bedrag en de incassodatum. De facturen zijn ook te vinden onder het kopje “Mijn PRO-kaart” op jouw Toolstation-account en in jouw eigen order2cash-omgeving. Als je van de laatste optie gebruik wilt maken, moet je je wel apart registreren op de website van order2cash.
Hoe actueel zijn de accountgegevens op het scherm?
De gegevens die in jouw Toolstation-account worden weergegeven, worden niet altijd direct bijgewerkt. Jouw huidige saldo toont mogelijk geen aankopen en betalingen die in de afgelopen 48 uur zijn gedaan. Dit kan iets langer duren in het weekend en op feestdagen vanwege de bank.
Wat moet ik doen als klant van de KNAB bank?
Omdat de KNAB bank niet met iDeal werkt, vragen wij KNAB-klanten om contact op te nemen met de PRO-kaart Service op telefoonnummer 071-7470064 of een email te sturen aan pro@toolstation.nl
Met wie kan ik contact opnemen als ik vragen heb over de PRO-kaart?
Als je hulp nodig hebt met betrekking tot je PRO-kaart, stuur een e-mail naar pro@toolstation.nl of neem telefonisch contact met ons op. Je vindt het PRO-kaart servicenummer in het PRO-kaart gedeelte van jouw persoonlijke Toolstation-account.
Algemene vragen
Hoe voeg ik extra kaarthouders toe aan mijn PRO-kaart?
Als ondertekenaar heb je de mogelijkheid om extra kaarthouders voor jouw PRO-kaart aan te vragen. Hierdoor kunnen andere door jou goedgekeurde personen aankopen doen bij Toolstation op jouw PRO-kaart-account.
Extra kaarthouders kunnen betalen in vestigingen en online met de kredietlimiet van jouw PRO-kaart. Zij kunnen om veiligheidsredenen het kredietlimiet niet inzien en hebben geen toegang tot het Betaalportaal.
Voor het aanvragen van een extra PRO-kaart, ga naar jouw PRO-kaart-account en download het formulier “Extra PRO-kaart(en) aanvragen”. Stuur het ingevulde formulier en een kopie van het identiteitsbewijs naar pro@toolstation.nl. De kopie van het identiteitsbewijs moet aan het volgende voldoen:
- – Maak het BSN onleesbaar in de kopie, ook in de nummerreeks onderaan.
- – Schrijf op de kopie dat het een kopie is.
- – Schrijf op de kopie dat het bestemd is voor Toolstation.
- – Schrijf op de kopie de datum waarop je de kopie inlevert.
Hoe verwijder ik de extra kaarthouders van mijn account?
Je kunt deze functionaliteit gebruiken als bijvoorbeeld een van jouw medewerkers het bedrijf heeft verlaten. Voor het blokkeren van kaarten of gebruikers kun je contact met ons opnemen per telefoon of e-mail naar pro@toolstation.nl. Je vindt het PRO-kaart servicenummer in het gedeelte van jouw PRO-kaart account.
Wat moet ik doen als ik een factuur of afschrift mis of een kopie nodig heb?
Je kunt de facturen downloaden in jouw persoonlijke Toolstation-account. Klik hiervoor op het tabblad “Bestelhistorie”. Als je een factuur odig hebt, log dan in op de order2cash-portal (onze externe provider). Dit kan je doen door op de link “order2cash” op het tabblad PRO-kaart op onze website te klikken.
Waarom kan ik het kredietbedrag waar ik om heb gevraagd niet krijgen?
Bij het aanvragen van een PRO-kaart, wordt je geregistreerd voor een tegoed van € 500,-. Kredietlimieten worden aangeboden op basis van de financiële informatie die beschikbaar is op het moment van jouw aanvraag en worden regelmatig herzien. We zullen proberen te verhogen zodra we jouw bestelgeschiedenis hebben gezien en zullen het naar aanleiding van de resultaten van de kredietcontrole aanpassen.
Kan ik een wijziging van mijn kredietlimiet aanvragen?
Hoewel kredietlimieten regelmatig worden herzien, kunnen verzoeken tot wijziging van jouw huidige kredietlimiet alleen per e-mail worden ingediend. Download daarvoor het document “Kredietverhoging aanvragen” en vul de betreffende gegevens in. Stuur het vervolgens direct naar pro@toolstation.nl en wij gaan er mee aan de slag.
Vragen over jouw kredietlimiet kan je per e-mail of telefonisch stellen. Je vindt het PRO-kaart servicenummer in het gedeelte van jouw PRO-kaart account.
Betalingen doen
Wanneer moet ik betalen?
Facturen worden 14 dagen na aankoop geïncasseerd. Op de vervaldag worden de facturen volledig geïncasseerd. Indien betalingen niet kunnen worden geïncasseerd, zullen wij proberen direct contact met jou op te nemen. Als we de rekening niet kunnen vereffenen, wordt de kredietlimiet ingesteld op € 0,- totdat de schuld is verrekend. Voor de volledige voorwaarden, zie de PRO-kaart voorwaarden. Neem contact met ons op als je limiet is geblokkeerd.
Hoe voer ik een betaling uit als de incasso is mislukt?
Dit kan via een Bankoverschrijving. Gebruik hiervoor onderstaande gegevens.
- Rekeningnaam: Toolstation NL BV
- IBAN: NL32ABNA0243128738
Wanneer kan ik weer bestellingen plaatsen nadat het incasseren is mislukt?
Zodra we de openstaande betaling hebben ontvangen, deblokkeren we de kredietlimiet. Dit proces kan 2-3 werkdagen duren omdat het handmatig verwerkt moet worden.